Skip to main content

Kit Pasukan Liga Perdana untuk musim 2024/25 didedahkan!

Man Utd Antara kelab-kelab Liga Perdana yang telah mendedahkan kit baru mereka untuk musim 2024/25, dan ketahui cara untuk membelinya melalui kedai rasmi dalam laman web mereka. Arsenal Crystal Palace Liverpool Man City Spurs

Arteta: Kita perlu percaya bahawa kita boleh menjadi juara


Bos Arsenal mengenai reaksinya terhadap kegagalan Son ketika menentang Man City dan keyakinannya bahawa pasukannya boleh menjuarai liga.

Mikel Arteta mendedahkan bahawa dia dan keluarganya sama seperti ribuan penyokong Arsenal lain yang berharap Son Heung-min dari Tottenham Hotspur berpeluang menyamakan kedudukan ketika menentang Manchester City pada Selasa lalu. Namun, dia tetap optimis bahawa pasukannya boleh menjadi juara, walaupun Spurs gagal memberi sedikit kelebihan buat The Gunners.

Son mempunyai peluang menjaringkan gol pada minit ke-86 dan jika dia berjaya, kedudukan seri akan mengekalkan Arsenal di tangga teratas liga menuju ke hari terakhir.

Sebaliknya, penjaga gol gantian City, Stefan Ortega, berjaya menghalang Son dan juara bertahan itu menang 2-0 dan ini bermakna Arsenal perlu mengalahkan Everton pada hari terakhir dan berharap pasukan pendahulu liga tersilap langkah di tempat sendiri menentang West Ham United.

"Anak-anak saya [berlari] mengelilingi meja dan melakukan ini [meletakkan kepala di tangan]," kata Arteta ketika menonton perlawanan itu bersama keluarga dan rakan sekerja pada Selasa. 

"Jika saya harus memilih seorang pemain dalam Liga Perdana untuk saat itu, mungkin ia adalah dia [Son]. Michael Jordan sering menjelaskannya, berapa kali dia membuat tembakan kemenangan. Ia selalu dia. Kadang-kadang ya, kadang-kadang dia tidak berjaya melakukannya. Inilah sebahagian daripada keindahan sukan. Apa yang boleh anda lakukan?

"Harapan itu ada dan tidak berlaku. Sekarang kita perlu melakukan tugas kita yang akan menjadi sukar kerana Everton sedang dalam prestasi terbaik.

"Ia adalah salah satu minggu terbesar bagi kami. Pastinya sekarang adalah saat yang paling penting. Tidak sabar menunggu Ahad dan saya sangat optimistik dengan kemungkinan hasilnya.

"Jadi kita perlu membuktikan sekali lagi bahawa kita boleh menjadi lebih baik daripada lawan dan memenangi perlawanan. Kita perlu berharap yang terbaik dan berharap West Ham mempunyai hari yang baik dan membantu kita untuk mencapai impian kita."

Comments



Sorotan video EPL






Kedudukan Liga Perdana Inggeris