Skip to main content

Vardy tandatangani kontrak baru dengan Leicester

Penyerang ikonik Liga Perdana ini bersetuju dengan perjanjian satu tahun untuk kekal di kelab bagi musim ke-13. Penyerang Leicester City, Jamie Vardy, 37 tahun, telah menandatangani lanjutan kontrak satu tahun untuk kekal di Stadium King Power bagi musim ke-13. Penyerang lagenda Leicester ini telah memainkan peranan besar dalam kejayaan Foxes sejak kedatangannya dari Fleetwood Town pada tahun 2012, menjaringkan 136 gol Liga Perdana, 24 daripadanya datang dalam musim kemenangan ikonik Leicester pada 2015/16. Dia juga menjaringkan 18 gol musim lalu ketika kelab tersebut memenangi Kejuaraan dan memastikan kembali ke liga utama setelah mereka diturunkan pada 2022/23. "Untuk mencapai jumlah yang saya dapat [musim lalu], saya gembira dengannya, tetapi masih ada lagi yang akan datang," kata Vardy kepada laman web rasmi kelab. "Saya menjaga diri. Saya selalu berkata bahawa umur hanyalah angka. Kaki saya masih kuat jadi itulah sebabnya saya terus bermain sehingga kaki saya berkat

Vardy tandatangani kontrak baru dengan Leicester



Penyerang ikonik Liga Perdana ini bersetuju dengan perjanjian satu tahun untuk kekal di kelab bagi musim ke-13.

Penyerang Leicester City, Jamie Vardy, 37 tahun, telah menandatangani lanjutan kontrak satu tahun untuk kekal di Stadium King Power bagi musim ke-13.

Penyerang lagenda Leicester ini telah memainkan peranan besar dalam kejayaan Foxes sejak kedatangannya dari Fleetwood Town pada tahun 2012, menjaringkan 136 gol Liga Perdana, 24 daripadanya datang dalam musim kemenangan ikonik Leicester pada 2015/16.

Dia juga menjaringkan 18 gol musim lalu ketika kelab tersebut memenangi Kejuaraan dan memastikan kembali ke liga utama setelah mereka diturunkan pada 2022/23.

"Untuk mencapai jumlah yang saya dapat [musim lalu], saya gembira dengannya, tetapi masih ada lagi yang akan datang," kata Vardy kepada laman web rasmi kelab.

"Saya menjaga diri. Saya selalu berkata bahawa umur hanyalah angka. Kaki saya masih kuat jadi itulah sebabnya saya terus bermain sehingga kaki saya berkata 'sudah, tamat permainan'. Akan tiba masanya, tetapi bukan sekarang.

"Kami menantikan satu lagi musim di Liga Perdana dan melihat apa yang kami boleh capai. Seratus peratus, ini adalah liga terbaik di dunia. Itulah tempat di mana anda mahu bermain bola sepak anda."

Comments

Popular posts from this blog

Arteta: Kita perlu percaya bahawa kita boleh menjadi juara

Bos Arsenal mengenai reaksinya terhadap kegagalan Son ketika menentang Man City dan keyakinannya bahawa pasukannya boleh menjuarai liga. Mikel Arteta mendedahkan bahawa dia dan keluarganya sama seperti ribuan penyokong Arsenal lain yang berharap Son Heung-min dari Tottenham Hotspur berpeluang menyamakan kedudukan ketika menentang Manchester City pada Selasa lalu. Namun, dia tetap optimis bahawa pasukannya boleh menjadi juara, walaupun Spurs gagal memberi sedikit kelebihan buat The Gunners. Son mempunyai peluang menjaringkan gol pada minit ke-86 dan jika dia berjaya, kedudukan seri akan mengekalkan Arsenal di tangga teratas liga menuju ke hari terakhir. Sebaliknya, penjaga gol gantian City, Stefan Ortega, berjaya menghalang Son dan juara bertahan itu menang 2-0 dan ini bermakna Arsenal perlu mengalahkan Everton pada hari terakhir dan berharap pasukan pendahulu liga tersilap langkah di tempat sendiri menentang West Ham United. "Anak-anak saya [berlari] mengelilingi meja dan melakuka

Haaland sebelah kaki untuk anugerah Golden Boot.

  Empat gol penyerang Man City menentang Wolves menjadikannya unggul lima gol daripada pencabar terdekat dalam carta penjaringan. Penyerang Manchester City, Erling Haaland meletakkan dirinya di tempat terbaik untuk merebut anugerah Castrol Golden Boots berturut-turut dengan empat golnya ketika menentang Wolverhampton Wanderers sekaligus meletakkan dirinya dalam senarai teratas carta penjaring Liga Perdana musim ini. Alexander Isak dari Newcastle United bersama pemain Chelsea, Cole Palmer, berkongsi jumlah jaringan iaitu dengan 20 gol, satu gol di belakang Haaland. Haaland menjadi pemain ketiga yang mencatatkan dua hat-trick di separuh masa pertama dalam pertandingan Liga Perdana, selepas Andrew Cole dan Michael Owen. Musim lalu, Haaland berjaya mendapatkan hat-trick ketika menentang Nottingham Forest. Ini juga merupakan hat-trick ke-6 Haaland dalam Liga Perdana walaupun hanya baru musim keduanya di England dan selepas hanya 62 perlawanan. Sementara itu, Haaland juga kini berada dalam

Postecoglou: Saya tidak faham kenapa penyokong Spurs mahu kami kalah

Bos Spurs bertekad untuk tewaskan Man City walaupun kemenangan akan membantu musuh ketat mereka, Arsenal. Ange Postecoglou berkata bahawa dia gagal memahami mana-mana peminat Tottenham Hotspur yang berharap pasukan mereka kalah kepada Manchester City pada hari Selasa ini. Kemenangan di tempat sendiri untuk pasukan Postecoglou, atau bahkan seri, akan memberikan bantuan besar kepada musuh ketat Spurs, Arsenal, yang akan berada di puncak liga di atas Man City dengan satu perlawanan lagi dan dalam posisi utama untuk memenangi gelaran Liga Perdana Inggeris. Sebaliknya, kekalahan Spurs pada hari Selasa akan meletakkan Man City di tempat teratas menjelang perlawanan akhir pada hari Ahad, yang akan memberikan tamparan hebat kepada harapan Arsenal. Ini meletakkan penyokong Spurs dalam kedudukan yang luar biasa - mungkin mahu pasukan mereka kalah - tetapi Postecoglou tidak mempunyai masa untuk perspektif sedemikian. “Saya telah menjadi sebahagian daripada salah satu persaingan terbesar di dunia


Sorotan video EPL






Kedudukan Liga Perdana Inggeris