Skip to main content

Kit Pasukan Liga Perdana untuk musim 2024/25 didedahkan!

Man Utd Antara kelab-kelab Liga Perdana yang telah mendedahkan kit baru mereka untuk musim 2024/25, dan ketahui cara untuk membelinya melalui kedai rasmi dalam laman web mereka. Arsenal Crystal Palace Liverpool Man City Spurs

Man City cipta sejarah kejuaraan Liga Perdana Inggeris keempat berturut-turut.


City dengan mudah mengatasi West Ham untuk menjulang kejuaraan, Spurs menduduki tempat kelima, Klopp mengakhiri musim dengan kemenangan dan Luton tersingkir.

Manchester City meraih gelaran Liga Perdana Inggeris keempat berturut-turut yang mencatat rekod pada hari terakhir musim 2023/24 yang penuh dramatik.

Kemenangan 3-1 di tempat sendiri ke atas West Ham United memastikan gelaran keenam buat Pep Guardiola dan Man City dalam tujuh musim, satu tahap penguasaan yang belum pernah terjadi dalam sejarah pertandingan ini.

City tahu bahawa kemenangan di Stadium Etihad sudah mencukupi untuk mereka kekal di hadapan pesaing gelaran, Arsenal, dan mereka menyelesaikan tugas tersebut terima kasih kepada dua gol awal daripada Phil Foden, yang pertama sangat menakjubkan. Sepakan gunting spektakuler Mohammed Kudus memberi City kejutan, tetapi Rodri menjaringkan gol 14 minit ke dalam separuh masa kedua untuk mengembalikan kelebihan dua gol City.

"Amat sukar untuk menggambarkan apa yang telah kami capai hari ini," kata Foden, yang pada usia 23 tahun adalah pemain termuda yang memenangi enam gelaran liga. "Tiada pasukan yang pernah melakukannya [empat berturut-turut]. Anda lihat betapa bermakna ini kepada peminat dan kami, bekerja sepanjang tahun untuk saat ini. Liga Perdana ini lebih bermakna sedikit. Kami adalah pasukan pertama yang melakukannya. Saya kehilangan kata-kata.

"Saya fikir hari ini kami kelihatan yakin dan bermain bola sepak kami, akhirnya ia berhasil. Hampir permulaan yang sempurna, kadang-kadang saya percaya menjaringkan gol terlalu awal. Saya menjaringkan gol kedua, yang membantu kami sedikit. Saya mahu perasaan ini sepanjang masa, tiada perasaan yang lebih baik, saya hanya mahu terus menang sebanyak mungkin."

Arsenal bergelut untuk mendapatkan kemenangan yang mereka perlukan, ketinggalan dengan sepakan percuma dari Idrissa Gana Gueye yang membelok masuk untuk meletakkan Everton di hadapan. Takehiro Tomiyasu menyamakan kedudukan sebelum separuh masa dan Kai Havertz menjaringkan gol kemenangan lewat, tetapi akhirnya ia tidak berjaya untuk Gunners kerana City menang pada penentuan akhir gelaran.

"Semua ini berlaku kerana anda mula percaya, anda mula bersabar, anda mula memahami apa yang kami cuba lakukan," kata pengurus Arsenal Mikel Arteta kepada peminat selepas perlawanan. "Semua kredit harus diberikan kepada pemain dan kakitangan, yang luar biasa."

Arteta berjanji bahawa pasukannya akan menjadi lebih baik tidak lama lagi. "Saya fikir sekarang masanya untuk berehat, berfikir, merenung, terus berusaha, terus memberi inspirasi kepada pasukan ini," katanya. "Jangan berpuas hati kerana kami mahukan lebih banyak daripada itu dan kami akan mencapainya."

Comments



Sorotan video EPL






Kedudukan Liga Perdana Inggeris